مقالات

مهر پایه اتوماتیک چیست؟

مهر پایه اتوماتیک

مهر پایه اتوماتیک از با کیفیت ترین و محبوب ترین مهرها در بسیاری از اصناف در بازار است. از مهم ترین وجه تمایز آن با دیگر مهرهای موجود در بازار این است که به دلیل طراحی منحصر به فردی که دارد و همچنین وجود مخزن مخصوص نگهداری جوهر از نگهداری حساسی برخوردار است. اما در برخی از موارد برای مهر پایه اتوماتیک از پلیمر تهیه می شود و از این رو در ساخت آن تاثیر بسزایی خواهد داشت. وجود پلیمر در پایه این مهر باعث می شود که جوهر را بدون خطا و با دقت بالا بر روی برگه پیاده کنید. میزان ماندگاری جوهر مهر پایه اتوماتیک بر روی برگه بسیار بالا است اما با توجه به اینکه باید از سطوح مختلف استفاده کنید در هنگام ثبت دقت زیادی بکار بگیرید. البته توصیه می کنیم که برای سطوحی که براق هستند از مهر پایه اتوماتیک استفاده نکنید.

باتوجه به توصیه ای که در مورد استفاده از این مدل از مهر داشتیم باید به این نکته نیز اشاره کرد که مهرهای پایه اتوماتیک دقت بسیار بالایی دارند به طوری که تمامی خطوط نازک را بر روی محل پیاده می کند. همچنین مهر پایه اتوماتیک این قابلیت را دارد که رنگ ها را در حالت سایه هم چاپ کند و باریک ترین خطوطی که می توان با استفاده از این مهر ثبت کرد 0.5 است.

مهر پایه اتوماتیک چگونه کار می کند؟

مهر پایه اتوماتیک که دارای جوهر سر خود یا اتوماتیک است. این مهر به هیچ استامپ و یا یک مخزن جداگانه برای جوهر نیازی ندارد و داخل آن یک مخزن جوهری شکل وجود دارد که با فشار دادن قسمت های بالایی مهر، جوهر بر روی مورد نظر و بر روی سطوح غیر براق منتقل می شود. به دلیل بالا بودن تراکم رنگ ها جوهر می تواند خیلی راحت بر روی سطح منتقل شود و از این رو می توانید به وضوح شاهد کیفیت استفاده از مهر های پایه اتوماتیک باشید. نقطه عطف ان مهر را می توان اثر بالای دانست.

آیا می توان مهر پایه اتوماتیک را شارژ کرد؟

بعد از اتمام جوهر موجود در مخزن مهر پایه اتوماتیک می توانید خیلی راحت جوهر موجود در آن را مجدد شارژ کنید. جوهری که در مهرهای پایه اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد قطعا با دیگر جوهر موجود در مهرهای معمولی بسیار تفاوت خواهد داشت. از این رو هنگامی که قصد دارید جوهر این مهرها را مجدد شارژ کنید باید به این موضوع نیز دقت کنید که از هر جوهری برای شارژ مجدد آن استفاده نکنید و برای شارژ جوهرها حتما به کارشناس ها مراجعه کنید.

بعد از هر بار شارژ مخزن این مهر چقدر می توان از آن استفاده کرد؟

هر بار که مخزن جوهر مهر پایه اتوماتیک شارژ می کنید می توانید 20 الی 30 بار از آن استفاده کنید که البته این موضوع به تعداد دفعات استفاده از این مهر و همچنین میزان شارژ مخزن مهر بستگی دارد. همچنین طرح مورد نظری که برای ثبت جوهر در نظر گرفته اید نیز بسیار مهم و موثر است چرا که برخی از طرح ها جوهر بسیار زیادی را مصرف می کنند ولی برخی دیگر از مهرها صرفا دارای تعداد بالای حروف هستند که آنچنان مصرف جوهر ندارد.

تاثیر نگهداری در بالا بردن طول عمر مهر پایه اتوماتیک

به طبع نگهداری از هر محصولی شرایط به خصوصی دارد و از این رو نگهداری از مهرهای لیزری نیز از این نظر اهمیت بالایی پیدا می کنند و رعایت این موضوع می تواند طول عمر استفاده از مهرهای پایه اتوماتیک را نیز افزایش دهد. اگر می خواهید که از مهر پایه اتوماتیک خود در مدت زمان بالاتری استفاده کنید و همچنین از نظر اقتصادی نیز صرفه جویی بالایی داشته باشید بهترین روش این است که از خراب شدن و فرسوده شدن این محصول به دلیل نگهداری نادرست پیشگیری کنید.

همانطور که از نام این مهر پیداست یعنی مهر پایه اتوماتیک می توان متوجه درپوش های مخصوصی که بر روی آن قرار می گیرد شد که البته در مهر پایه اتوماتیک مهم ترین نکته بررسی درب آن ها و همچنین چگونگی قرار گرفتن این درپوش ها بر روی مهر می باشد. این مورد هم تاثیر بالایی در طول عمر آن خواهد داشت. پس حتما بعد از استفاده از مهر درپوش آن را محکم ببندید. سعی کنید که هر چند روز یک بار نیز از مهر پایه اتوماتیک استفاده کنید تا جوهر موجود در مخزن خشک نشود و همچنین پس از استفاده از مهر پایه اتوماتیک درب آن را محکم ببندید تا جوهر موجود از آن خارج نشود.

همانطور که می دانید اگر مدت زیادی از یک مهر استفاده نکنید جوهر موجود در مخزن آن خشک می شود که به دلیل ته نشین شدن جوهر شارژ مجدد آن کمی دشوار خواهد شد. مهر پایه اتوماتیک را به شکل عمودی بر روی یک محل پاک کردن قرار دهید و از کج گذاشتن آن و یا نگهداری از آن به صورت ناپاک کردن خودداری کنید. از مهرهای پایه اتوماتیک را در دماهای خیلی بالا و یا دماهای پایین استفاده و نگهداری نکنید.

دسته بندی مهرهای پایه اتوماتیک

تمامی مهرهای پایه اتوماتیک موجود در بازار اتومات هستند و همانطور که گفته شد به دلیل همین قابلیت نیازی به استامپ جداگانه و یا یک مخزن جداگانه برای جوهر نخواهند داشت. مهرهای پایه اتوماتیک دارای دو مدل تگ رنگ و چند رنگ هستند که مدل تک رنگ آن می تواند یک طرح را به صورت یک رنگ بر روی کاغذ پیاده کند و در مدل های چند رنگ می توان چندین رنگ را در کنار یکدیگر قرار داد.

البته نکته ای که وجود دارد این است که باید بین رنگ ها فاصله نیز وجود داشته باشد تا به خوبی بتوان آن را مشاهده کرد و این فاصله باید حداقل 0.5 باشد تا رنگ ها به بهترین نحو خودشان را نشان دهند. تمامی نکاتی که در مورد نحوه و چگونگی نگهداری و  مراقبت از مهرهای پایه اتوماتیک گفته شد همگی برای مهرهای چند رنگ هم صادق است و از این رو باید در نگهداری از آن بسیار حساس و دقیق باشید تا مجددا مجبور به خرید و یا شارژ زود هنگام مهرهای پایه اتوماتیک نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *