مقالات

مهر ضد جعل

مهر ضد جعل

مهر ضد جعل به عنوان یکی از انواع مختلف مهرهای کاربردی به شمار آمده و ممکن است در بین مردم به نام‌های مختلفی شناخته شود.

قطعا افرادی که در حرفه های مختلف تجاری مشغول به فعالیت هستند از مهرهای مختلفی برای به رسمیت شناخته شدن کسب و کار خود استفاده می کنند یا حتی شما نیز با مهرهای متفاوت و گوناگون این دیده اید حتی اگر از آنها نیز استفاده نکرده باشید به بهانه های مختلف و گوناگون آن را روی اسناد گوناگون امتحان کرده‌اید.

قطعا افرادی که در حرفه های مختلف تجاری مشغول به فعالیت هستند برای به رسمیت شناخته شدن کسب و کار خود از مهرهای مختلفی استفاده می کنند یا حتی شما نیز بارها و بارها انواع مختلف و متفاوتی از مهرها را در اختیار داشته اید؛ حتی اگر استفاده ای برای کسب و کار شما نداشته باشند به بهانه های متفاوت آن را روی اسناد مختلف امتحان کرده اید.

بیش از آنکه به توضیح مهر ضد جعل بپردازیم باید بیان کنیم که امروزه مهرهای گوناگونی همچون مهر لیزری، مهر ژلاتینی، مهر اتوماتیک و… وجود دارد که البته ممکن است آنها را با نام های متفاوت دیگری نیز بشناسید، اما ما در این نوشته کوتاه قصد داریم به توضیح تمامی موارد در رابطه با مهر ضد جعل بپردازیم تا از این طریق بتوانید با کاربردها و ویژگی های آن آشنایی بیشتری پیدا کنید، پس دعوت می کنیم برای کسب سفارش تا انتها با ما همراه باشید.

مهرسازی پگاه ارائه دهنده خدمات تخصصی طراحی و ساخت مهر فوری از بهترین و معتبرترین برندهای موجود در بازار همراه ارسال رایگان در تهران

مهر ضد جعل چیست؟

مهر ضد جعل به عنوان یکی از انواع مختلف مهرها در نظر گرفته شده که ممکن است با نام های مختلف و متفاوتی در بین استفاده کنندگان شناخته شود ولی همانگونه که از نام این مدل مهر پیداست به خوبی می توانید متوجه شوید به هیچ عنوان راه جعل کردن آن وجود ندارد و اگر کسی قصد جعل اسناد و مدارکی را داشته باشد باید بگوییم که با سختی بسیار زیادی مواجه خواهد شد.

البته از این مهر بیشتر برای اسناد مهم دولتی و سازمانی و اعتبار بخشیدن به آن ها استفاده خواهد شد. یکی از ویژگی های فوق العاده مهم و حائز اهمیت مهرهای ضد جعل (که البته مهر برجسته در گروه آن قرار دارد) این است که به هیچ عنوان اثر و رد پای از جوهر و کارتریج و هرگونه مواد رنگی در آن وجود ندارد یا به طور کلی می‌توان بیان کرد خاصیت مهر برجسته یا مهر ضد جعل در جهت بدون رنگ بودن آن است.

مهر ضد جعل آن هم از نوع برجسته به صورت فرورفتگی و یکسری برجستگی های مشخص روی سطح کاغذ انتقال پیدا می کند و علاوه بر اینکه ظاهر فوق العاده زیبا و حرفه ای روی اسناد و مدارک مورد نظر ایجاد می کند، در نهایت باعث اعتبار بخشیدن و دو چندان شدن اعتبار اسناد مورد نظر خواهد شد.

مهر ضد جعل با چه نام های دیگری در بازار وجود دارد؟

همانطور که در مطالب فوق نیز اشاره کردیم مهر ضد جعل با نام های مختلف و متفاوتی در بازار و بین مردم وجود دارد که برخی از آن ها از کاربرد بسیار زیادی نیز برخوردار بوده که شامل مهر پرسی، مهر فلزی، مهر سنگی، مهر فشاری، مهر نامرئی، مهر پگاهری و مهر برجسته می باشد و هر یک از آن ها را بنا به نوع کاری که انجام می دهند باید سفارش دهید. البته توجه داشته باشید با در نظر گرفتن این موضوع که مهر ها ضد جعل از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار هستند در ابتدا باید تمامی اسناد و مدارک راه‌اندازی دفتر و مورد نظر را ارائه داده و با گرفتن مجوز می توانید برای سفارش مهر اقدام نمایید.

کاربرد مهر ضد جعل چیست و در چه مواقعی استفاده میشود؟

به طور کلی از مهرهای ضد جعل و تمامی زیر دسته های آن مانند مهر برجسته زمانی استفاده خواهد شد که هدف اصلی افراد اعتبار بخشیدن به سند و کاغذهای مورد نظر و قصد افراد از انجام آن تنها مانع شدن و جلوگیری از انجام هرگونه جعل سند و کاغذ مربوطه می باشد و از این طریق نیز انجام این کار به شدت دشوار خواهد شد.

از جمله موارد مهمی که از مهر ضد جعل استفاده خواهد شد شامل اسناد و مدارک رسمی، برگه های گارانتی، برگه های قرارداد و سایر موارد مربوطه است.

امنیت مهرهای ضد جعل چه صورت است؟

همانطور که در مطالب فوق نیز اشاره کردیم امروزه مهرهای مختلف و گوناگونی در بازار وجود دارد که برای ساخت هر یک از آن ها روش منحصر به فردی در نظر گرفته می شود، اما در اینجا باید بیان کنیم که برای ساخت مهرهای ضد جعل نسبت به انواع مختلف موجود در بازار هزینه بیشتری در نظر گرفته می شود چرا که تجهیزات ساخت آن نیز به طور عادی در بازار موجود نیست و برای تمامی افراد این امکان وجود ندارد که آن را در اختیار نداشته باشند و همچنین دسترسی پیدا کردن به آن ها نیز اصلا ساده نیست، پس با در نظر گرفتن این موارد می ‌توان به این نتیجه رسید که امنیت مهر های ضد جعل نسبت به سایر مهرهای موجود به شدت بالا بوده و از لحاظ جعل اسناد و مدارک نیز باید بیان کنیم که با استفاده از این مهره ها انجام این کار به شدت کاهش یافته یا می‌توان گفت که غیر ممکن است.

سخن پایانی

همانطور که ملاحظه کردید در رابطه با مهر ضد جعل مطالب لازم را در اختیار شما قرار دادیم و در پایان نیز باید یادآور این موضوع شویم که از امنیت فوق العاده بالایی برخوردار بوده و برای رسمیت بخشیدن به اسناد و مدارک مهم دولتی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان تمامی شرکت ها و فروشگاه ها امکان ساخت این امور را ندارند و دسترسی به تجهیزات ساخت آن نیز به شدت دشوار و با در نظر گرفتن این موضوع نیز باید به یک شرکت و فروشگاه معتبر و شناخته شده در این زمینه مراجعه فرمایید تا بتوانند بهترین مهر ضد جعل با مناسب ترین هزینه ممکن را در اختیار شما قرار دهند. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *